Sochi 2014 olympic brand


Unul din cele mai cunoscute brand-uri din spatiul post-sovietic este celebrul ursulet Mishka care a simbolizat Olimpiada organizata in URSS la inceputul anilor 80. Probabil in majoritatea familiilor din Moldova a existat sau mai exista jucarii care il infatiseaza pe Mishka care au o incarcatura emotionala speciala asociata cu amintiri personale din acea vreme. Am avut si eu un asemenea ursulet pe cind eram mic insa sa pierdut pe la rude. Dar am impresia ca inca mai este. Mishka forever!

Olimpiada data a ramas puternic ancorata in constiinta noastra si inca si azi parintii nostri isi amintesc cu drag de acel eveniment care a reusit sa cuprinda tot spiritulul statului de la acea vreme.

Zilele trecute autoritatile ruse au prezentat noul brand al Jocurilor Olimpice de Iarna care se vor desfasura in Sochi in februarie 2014.

Sochi 2014 e un eveniment cu enorme mize pentru Rusia. Mize politice, economice, sociale, inovationale si nu in ultimul rind mize de imagine de tara. Este un eveniment carora autoritatile din Rusia acorda o atentie deosebita si este controlat la cel mai inalt nivel federal. E si firesc pentru ca e un eveniment cu totul deosebit si intotdeauna aceste jocuri au un impact simtitor asupra tarii organizatoare.

In urma unui tender anuntat de autoritatile ruse, compania Interbrand a fost desemnata cistigatoarea concursului de creare a brandului Sochi 2014. Despre Interbrand putem spune ca e una din cele mai mari companii de branding din lume si este recunoscuta la nivel mondial pentru ce face in branding. Asa ca de la Interbrand, teoretic, ne putem astepta doar la ceva bun. Pentru a concepe brandul Sochi 2014 autoritatile ruse au platit Interbrand circa 500 mii de dolari. Mult sau putin? Pentru un asemenea eveniment este un pret rezonabil.

Totusi ceea ce a prezentat Interbrand si in final au acceptat organizatorii, a generat o multime de critici din partea opiniei publice ruse. In mediul online brandul prezentat de Interbrand a fost criticat cu cele mai badarane cuvinte posibile. Elementul care a generat critica rusilor e partea de jos a logo-ului care nu este suficient de clar si duce la interpretari eronate. Insa nu-mi amintesc vre-un brand olimpic care sa nu fi fost criticat. Amintitiva de brandul olimpic London 2012 :)

Brandul Sochi 2014 este unul care se vrea a fi in pas cu noua generatie digitala. Pentru nimeni deja nu mai este o noutate ca internetul este tot mai prezent in vietile noastre intr-o forma sau alta. In 2014 va fi si mai prezent mai ales din cauza evolutiei echpamentelor mobile. Olimpiada din 2014 va fi o Olimpiada Digitala in care un mare accent va fi pus pe comunicatiile si platformele online in special cele de tip social network. In acest context gaselnita Interbrand de a adauga .ru e perfecta.

Urmeaza a fi organizate o serie de campanii online, dar si prin itermedul platformelor clasice de advertising, care vor viza implicarea natiunii ruse in acest eveniment si asigurarea unei interactiuni cu alte popoare si culturi de pe glob pentru a sprijini aceste Jocuri Olimpice.

Parca totul e bine si frumos. Parca Interbrand a facut totul ca la carte. Da, intr-adevar e un concept inovativ, unic in felul sau si in pas cu timpul. Insa parca ceva lipseste. Lipseste caldura unui Mishka.

Posted in Leonardo Da Vinci is the barman of the club

Sursa
2009-12-03 10:55:28



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

04:22:12Asta ești tu pentru mine: o întindere fără sfârșit —» Taaleex's Blog
22:34:37Swiss Parking —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
21:57:48Alina Șerban a țipat la avanpremiera filmului ei de debut —» Curaj.TV | Media alternativă
17:26:55©️ Uneori —» Licurici de suflet
16:37:36Copiii nu au nevoie de darurile noastre, ci de timp petrecut cu noi! —» Sunt MAMĂ!
15:29:40Imposibila coaliție. Uroborus, noua eră —» Gheorghe Erizanu
15:03:57Felicitări echipei de robotică! —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
14:54:02Pentru un mediu mai curat… —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
14:51:04Curtea Internațională de Justiție și-a recunoscut competența de a examina cererea Ucrainei împotriva Rusiei —» ACUM ÎN UCRAINA
14:45:00Călătorie în lumea științei —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
14:12:34După vot —» Primul meu blog
12:57:24O nouă gafă a Maiei de dragul ambasadorilor… —» un alt blog
12:20:11Petre Crăciun – un scriitor de poveste —» BiblioCity
11:44:53Natura spirituală şi umană, separate şi distincte —» adevaruri biblice
11:17:56Aventură spațială la Disneyland(vlog) —» Cojocari Vitalie
11:17:28Liftmaster Garage —» Andrei Fornea
11:08:45Red And Black Throw Pillows —» Andrei Fornea
11:02:53Închisorile sunt business, spălare de bani, lichidare a disidenților —» Curaj.TV | Media alternativă
10:41:17Rectangular Light Fixtures For Dining Rooms —» Andrei Fornea
10:09:48Impresii despre piesa „Tequila Boom” după Neil Simon, jucată de actorii Teatrului „Luceafărul” —» Blogul lui Marin Bodrug
09:34:20Săptămâna în care a fost dat şi Chişinăul —» Un PUNCT din .FR
09:30:00O istorie reală în timp și spațiu – 55 de ani pentru comunitate —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
09:28:32Omul de Cultură Iurie Colesnic – intervievatul Bibliotecii „Onisifor Ghibu” în „iureşul” Horei Ştiinţei —» BiblioCity
08:51:393 concluzii amuzante după primul tur de alegeri prezidențiale 2019 —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
08:49:56Ziua taților la grădinița fetelor —» un alt blog